Thursday 22 May 2014

Supplemen??Perlu ke??

Kenapa kita memerlukan supplemen???

* Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang diperolehi dari makanan. Vitamin dari pemakanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti penuaan.
* Buah-buahan dan sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.
* Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.
* Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibioitik.
* Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak, kolestrol, gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dari mengganggu penyerapan mineral.
* Gaya hidup masa kini dengan kehidupan yang mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.
* Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar makanan segera yang tinggi kandungan MSG merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.
* Persekitaran yang tercemar dan immunisasi yang lemak akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan diri mula dihinggapi penyakit.


Hubungi NURUL di:
✍ PM: Nurul Huda
✍ FB Page: No. 1 Choice for Health & Wealth

✐ Blog: Kesihatan, Kecantikan, Kekayaan... Alhamdulillah
✉ Email: nurulhuda.razak@gmail.com
✆ SMS/WhatsApp: 012-6602388 / 012-3695697
 ➲ COD Area: 1 Malaysia, 1 Kuala Lumpur & 1 Selangor
(Saya sedia berkhidmat untuk anda semua... Hihihi)

 

No comments:

Post a Comment